MENU
Головна » Статті » З досвіду роботи

З досвіду роботи. Конспект інноваційного уроку з фізичної культури.

                             Серебряков Сергій Петрович      Чернещинський НВК.

 

План – конспект інноваційного уроку з фізичної культури для учнів 8 класу.

Модуль гімнастика.

Кількість учнів – 9.

Мета уроку. Виховувати в учнів морально – вольові якості, організованість, дисциплінованість, впевненість у своїх навичках та вміннях.

Завдання уроку: 1. Повторити навики вправ на брусах: Хлопці паралельні бруси – упор на брусах, махи в упорі, сід «ноги нарізно» махом вперед зіскок.

Дівчата – наскок в упор, переворот вперед.

2. Закріпити техніку виконання акробатичних вправ: Хлопці – а) «стійка на голові і руках»; б) перекиди вперед, назад; в) «міст» з положення лежачи на спині;

г) стійка на лопатках.

Дівчата - а) перекиди вперед, назад; б) «міст» з положення лежачи на спині; в) стійка на лопатках.

3. Закріпити техніку опорного стрибка через «козла». Хлопці – «зігнув ноги», дівчата «ноги нарізно».

4. Сприяти розвитку сили, спритності, координації рухів, швидкісно – силових якостей.

 

Місце проведення: спортзал.

Інвентар: гімнастичні мати, «козел», бруси, містки, скакалки, магнітофон, навісна перекладина, свисток, секундомір.

 

№ пор.

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина 15 хв.

1

Організований вихід, шикування, рапорт, привітання повідомлення завдання уроку

1 хв.

Вихід під музичний супровід. З колони повернути наліво в шеренгу.

2

Правила безпеки поведінки під час уроку

30 сек.

 

3

Вимірювання ЧСС за 10 сек.

20 сек.

Готовність учнів до уроку.

4

Виконання організуючих вправ: повороти праворуч, ліворуч.

10 сек.

На місці.

5

Ходьба на місці

Ходьба в русі

Крок «галоп» руки на поясі

Крок «польки»

Біг

Звичайний крок

Перешикування в дві колони для виконання загальнорозвиваючих вправ на місці

30 сек.

30 сек.

30 сек.

30 сек.

30 сек.

30 сек.

15 сек.

Під музичний супровід. Подати команду: «Наліво в обхід марш».  Слідкувати за чіткістю виконання вправ та дистанцією між учнями – два кроки.  

6

Загальнорозвиваючі вправи на місці:

- Ходьба на місці

- Біг на місці

- Ходьба на місці

а) - В.П. стійка, ноги нарізно, руки перед грудьми, кісті в замок, долонями до себе.

На рахунок 1 – горизонтальний нахил вперед руки вперед, потягнутися.

2 - В.П.

3 – піднятися на носках, руки вгору долонями зовні потягнутися.

4 – В.П.

б) – В.П. стійка, ноги нарізно, руки перед грудьми

На рахунок 1 – 2 відведення зігнутих рук назад

3 – 4 відведення прямих рук назад долонями вгору

в) – В.П. стійка, ноги нарізно, ліва рука вгорі, права донизу

На рахунок 1 – 2 відведення прямих рук назад

3 – 4 Те саме але зі зміною положення рук

г) – В.П.  стійка, ноги нарізно, руки на пояс

На рахунок 1 – 2 нахил тулуба вліво

3 – 4 нахил тулуба вправо

д) – В.П. нахил тулуба в широкій стійці

На рахунок 1 – поворот тулуба вліво, правою рукою доторкнутися лівої ноги, ліва рука вгорі

2 - Те саме але поворот тулуба вправо зі зміною положення рук

3 – 4 Те саме

е) – В.П.  стійка, ноги нарізно, руки на поясі

На рахунок 1 – 3 пружний нахил уперед, руками по черзі достати ліву ногу, середину, праву ногу

4 – В.П.

є) – В.П. вузька стійка ноги нарізно, руки на пояс

 На рахунок 1 – присісти, руки вперед

2 – В.П.

3 – присісти руки в сторони   

4 – В.П.

ж) – В.П. стійка ноги разом, руки на поясі

1 – 4 стрибки на лівій нозі

5 – 8  стрибки на правій нозі 

9 – 12 стрибки на двох ногах  

- Біг на місці

- Ходьба на місці

Вимірювання ЧСС за 10 сек.

 

Перешикування і перехід до першого виду виконання вправ основної частини уроку. Дівчата залишаються на місці (акробатика), хлопці переходять на бруси.

 

 

 

7 хв.

 

 

 

8 раз

 

 

 

 

 

 

 

6 раз

 

 

8 раз

 

 

 

      8 раз

 

 

8 раз

 

 

 

 

 

10раз

 

 

 

8 раз

 

 

 

 

35 сек.

 

 

 

30 сек.

30 сек.

20 сек.

 

1 хв. 05 сек.

Під музичний супровід.

Слідкувати за поставою, спину тримати прямо.

 

Звернути увагу на чітке виконання вправи, максимальну амплітуду рухів. Ноги в колінах не згинати.

 

 

 

Звернути увагу на максимальну амплітуду рухів, руки не опускати.

Руки не згинати.

 

 

 

Звернути увагу на максимальну амплітуду рухів, ноги в колінах не згинати.

Звернути увагу на максимальну амплітуду рухів, ноги в колінах не згинати.

 

Звернути увагу на максимальну амплітуду рухів, ноги в колінах не згинати.

Спину тримати прямо, руки не опускати.

 

 

 

При стрибках руки можна тримати довільно

 

 

Слідкувати за поставою, спину тримати прямо.

Готовність учнів до основної частини уроку.

Лунає команда «Праворуч, зліва наліво в обхід в колону по одному за направляючим кроком руш». Після переходу лунає команда «Клас, стій! Ліворуч». Підготувати місце занять.

ІІ. Основна частина уроку 27 хв.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дівчата,  акробатика. Закріплення техніки виконання елементів акробатичної комбінації:

 

 а). Розминка: вправа «човен»

 

 

 

 

- «міст» з положення лежачи на спині

- стійка на лопатках - «берізка» з положення упор присівши, перекат назад в положення «берізка», після перекату в упор присівши

 

 

- перекид вперед - в положення упор присівши

- перекид назад

 

 

Шикування дівчат, інструктаж правильного виконання акробатичних вправ та самострахування

- Акробатична комбінація:

Два перекиди вперед, перекид назад, з положення упор присівши, перекат назад в положення стійка на лопатках - «берізка», згрупувавшись перекат вперед в упор присівши, стрибок угору, стійка ноги разом, руки вгору в сторони.

 

Шикування хлопців, інструктаж правильного виконання вправ на брусах та самострахування.

Хлопці: вправи на брусах. Повторення техніки комбінації вправ на паралельних брусах.

- Виконання елементів  вправ на брусах:

Упор на брусах, махи в упорі, махом вперед зіскок прогнувшись вправо, після приземлення  стоячи ноги разом, лівою рукою триматися за жердину, права рука вгору - в сторону

- Виконання техніки комбінації вправ на брусах:

Упор на брусах, махи в упорі , махом вперед сід «ноги нарізно», перемах ніг в середину, махи в упорі, махом вперед зіскок прогнувшись вправо, після приземлення  стоячи ноги разом, лівою рукою триматися за жердину, права рука вгору - в сторону

 

Шикування і перехід до другого виду виконання вправ основної частини уроку. Дівчата переходять на бруси, хлопці переходять на акробатику

 

4 хв.

 

 

30 сек.

 

 

 

 

15 сек.

3 рази

 

 

 

 

3 рази

3 рази

 

 

30 сек.

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

15 сек.

 

4 хв.

 

 

2 рази

 

 

 

 

2 рази

 

 

 

 

 

35 сек.

Лунає музика. Вправи  виконувати за командою Аристархової Е.

Лежачи на животі ноги нарізно вгору, руками захватити ноги ззаду, перекати на животі вперед, назад.

Зближати руки і ноги

Руки під спину, носочки тягнути догори, ноги в колінах не згинати, спину тримати прямо, вправу зафіксувати 5 сек

Перекиди вперед, назад з положення упор присівши. Слідкувати за групуванням.

 

 

 

Викликати 3-х учнів для показу акробатичної комбінації. Звернути увагу на правильне виконання вправ.

 

 

 

 

 

Звернути увагу на  амплітуду рухів, ноги в колінах не згинати, носочки тягнути. Спину тримати прямо.

Звернути увагу на максимальну амплітуду рухів, ноги в колінах не згинати, носочки тягнути.  Спину тримати прямо

 

Лунає команда: «Клас, шикуйсь! Право-руч, до іншого виду занять кроком руш. Клас на місці стій, ліво-руч».

2

Шикування дівчат, інструктаж правильного виконання вправ на брусах та самострахування

Дівчата: вправи на брусах. Повторення техніки елементів  вправ на брусах: - Наскок в упор на нижню жердину, прогнутися «ластівка», перехват рук, переворот вперед, стійка ноги разом, руки вгору – в сторони

- Згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги

- Відновлення дихання

 

Шикування хлопців, інструктаж правильного виконання акробатичних вправ та самострахування

Хлопці: акробатика. Закріплення техніки виконання елементів акробатичної комбінації:

 

 а). Розминка - вправа «човен»

 

 

 

 

- «міст» з положення лежачи на спині

- стійка на лопатках - «берізка» з положення упор присівши, перекат назад в положення «берізка», після перекат в упор присівши.

 

 

- перекид вперед - в положення упор присівши

- перекид назад

 

 

- стійка на голові та руках

 

 

- Акробатична комбінація:

З положення «старт плавця» довгий перекид вперед, два перекиди вперед, перекид назад, з положення упор присівши, перекат назад в положення стійка на лопатках - «берізка», згрупувавшись перекат вперед в упор присівши, стійка на голові та руках, стрибок угору, стійка ноги разом, руки вгору в сторони.

Шикування і перехід до наступного виду виконання вправ основної частини уроку. Дівчата та хлопці переходять на опорний стрибок

 

 

Шикування хлопців та дівчат, інструктаж правильного виконання опорних стрибків  та самострахування

10 сек.

 

4 хв.

2 рази

 

 

15 разів

50 сек.

 

15 сек.

 

4 хв.

 

 

20 сек.

 

 

 

 

15 сек.

3 рази

 

 

 

 

3 рази

3 рази

 

 

50 сек.

 

 

30 сек.

 

 

 

 

 

 

35 сек.

 

 

 

 

15 сек.

 

 

 

Звернути увагу на правильне виконання вправ.

 

 

 

 

 

 

Вправи  виконувати за командою Богомолова Д

 

Лежачи на животі, ноги нарізно вгору, руками захватити ноги ззаду, перекати на животі вперед, назад.

Зближати руки і ноги

Руки під спину, носочки тягнути догори, ноги в колінах не згинати, спину тримати прямо, вправу зафіксувати 5 сек

Перекиди вперед, назад з положення упор присівши. Слідкувати за групуванням.

Вправу виконувати з положення упор присівши, товчком ніг.

Викликати одного учня для показу акробатичної комбінації. 

 

 

 

 

Лунає команда: «Клас, шикуйсь! Право-руч, до наступного виду занять кроком руш. Клас на місці стій, ліво-руч».

Учні виконують команду «правий вільно»

3

- Опорний стрибок, «козел» в ширину. Висота 100 см. Відстань від гімнастичного містка до гімнастичного «козла»70 – 80 см.

-  хлопці способом «ноги нарізно»  

-  способом «зігнувши ноги»

-  дівчата способом «ноги нарізно»

 

6 хв.

 

 

2 рази

2 рази

4 рази

 

Учитель виконує страхування, учні самострахування. Звернути увагу на правильне виконання опорного стрибка. Ноги в колінах не згинати, носочки тягнути, спину тримати прямо.

4

Шикування і перехід до наступного виду виконання вправ основної частини уроку. Хлопці на місці: колове тренування , дівчата переходять на ритмічну гімнастику.

 

 

 

Хлопці  колове тренування:(чотири станції  проходять три рази).

- І станція «Універсальна» - стрибки через скакалку на обох ногах

 

- ІІ станція «Сталеві руки» - згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги

 

 - ІІІ станція «Сталевий прес»  піднімання та опускання тулуба з положення лежачи на гімнастичному маті

 

 

- ІV станція «Сильні руки» - підтягування у висі 

 

 

 

 

Після виконання вправ учнями, відпочинок

 

 

 

 

 

 

 

 

Дівчата  ритмічна гімнастика: (ритмічний танець виконують три рази).

Ритмічний танець:

І. Ходьба на місці.

ІІ. В.П. – стійка ноги разом, руки до плечей, долонями догори.

На рахунок 1 – 2 приставний крок правою ногою вправо, коло руками перед собою

3 – 4 Те саме.

5 – 8 Те саме вліво

ІІІ. В.П.Стійка ноги разом, руки до плечей, долонями догори.

На рахунок 1 – 4 крок правою ногою вправо, поворот на 3600 з хлопками перед собою.

5 – 8 Те саме, вліво.

ІV. В.П. О.С.

На рахунок 1 – к рок правою ногою вперед

2 – крок лівою ногою вперед

3 – 4 підскок на лівій, приземлення, права мах зігнутою ногою вперед. Руками хлопок перед собою.

5 – 8 Те саме, назад.

V. В.П. – стійка ноги разом, руки до плечей, долонями догори.

На рахунок 1 – 2 приставний крок правою ногою вправо, коло руками перед собою

3 – 4 Те саме.

5 – 8 Те саме вліво

VІ. В.П. – стійка ноги разом, руки до плечей, долонями догори. На рахунок 1 – 2 підскок на лівій, права мах зігнутою ногою вперед. Руки звести і розвести перед собою.

3 – 4 підскок на правій, ліва мах зігнутою ногою вперед. Руки звести і розвести перед собою.

VІІ. В.П. О.С.

На рахунок 1 – к рок правою ногою вперед

2 – крок лівою ногою вперед

3 – 4 підскок на лівій, приземлення, права мах зігнутою ногою вперед. Руками хлопок перед собою.

5 – 8 Те саме назад.

VІІІ. В.П. Стійка ноги разом, руки до плечей, долонями догори.

На рахунок 1 – 4 крок правою ногою вправо, поворот на 3600 з хлопками перед собою.

5 – 8 Те саме вліво.

ІХ. В.П. – стійка ноги разом, руки до плечей, долонями догори. На рахунок 1 – 2 підскок на лівій, права мах зігнутою ногою вперед. Руки звести і розвести перед собою.

3 – 4 підскок на правій, ліва мах зігнутою ногою вперед. Руки звести і розвести перед собою.

Х. В.П. О.С.

На рахунок 1 – к рок правою ногою вперед

2 – крок лівою ногою вперед

3 – 4 підскок на лівій, приземлення, права мах зігнутою ногою вперед. Руками хлопок перед собою.

5 – 8 Те саме назад.

ХІ. Поворот кругом, вузька стійка ноги нарізно, права рука вгору, ліва донизу.

 

25 сек.

 

 

 

 

 

10 хв. 30сек

 

30 сек.

 

 

2 х 10 р.

 

 

20 раз

 

 

 

2 х 3 р.

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

10 хв. 30сек

 

Лунає команда: «Клас, шикуйсь! Хлопці на місці, дівчата право-руч, до наступного виду занять кроком руш. Дівчата, на місці стій, право-руч».

 

Стрибки у спокійному темпі, не затримувати дихання.

Під час відпочинку між серіями струшувати руками.

Пальці «в замок» за головою, ноги в колінах зігнути, дихання не затримувати.

Під час відпочинку між серіями струшувати руками. Після виконання вправ учнями зміна місця по колу.

Під час відпочинку між серіями струшувати руками, вправи на відновлення дихання. Вимірювання ЧСС за 10 сек.

 

 

 

Дівчата готують місце занять.

Звернути увагу на чітке виконання вправ.

Не затримувати дихання.

 

ІІІ. Заключна частина 3 хв.

 

Перешикування в одну колону, потім в одну шеренгу

Вимірювання ЧСС за 10 сек.

 

Вправи на відновлювання дихання

 

 

 

 

Підсумки уроку

 

Домашнє завдання:

Хлопці і дівчата: повторити акробатичні комбінації.

 

Прощання. Організований вихід із спортивного залу

30 сек.

30 сек.

 

1 хв.

 

 

 

 

30 сек.

 

20 сек.

 

 

10 сек.

 

Звернути увагу на учнів

з високим ЧСС.

На рахунок 1 – 2 руки вгору, піднятися на носочки, вдихнути повітря, 3 – 4 руки вниз, видихнути повітря.

Відзначити кращих, дати поради відстаючим.

Здавати комбінації на оцінку на наступному уроці.

 

Категорія: З досвіду роботи | Додав: Serebryakov58 (12.01.2016)
Переглядів: 1057 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar